Driving to Kuala Selangor

6/5/2012

Assalamualaikum dan bismillah :)

today just for suke2 post lagi new entry setelah sekian lama tidak menaip di blog.aku agak boring sebenarnya hari ni.lepas melantak kari kambing mak aku masak tadi tiba-tiba aku teringat saat-saat aku bersama kereta my brother 2 hari lepas.yerr.. benda ni dah basi dah, baru sekarang aku nak cerita.

cerita aku pendek je hari ni.look at the title ye guys,'driving' .so bererti memandu lah kan ? ahaks! haha. saja je nk bergurau-gurau dengan korang.hiks.okey, fine ,aku teruja sebenarnya sebab aku baru first time dibenarkan drive sendiri jauh-jauh. destinasi aku kali ni ialah ke kuala selangor.alahaii..korang pun cakap la 'ala dekat je punn' .derr ,actually aku drive dari felda sungai tengi hinggah lah ke kuala selangor.u know i drive kereta ape ? hakhak.. inspira babe.kau bayangkan .aku baru dapat lesen bulan lepas.lepas je lesen p aku keluar, aku mane ada sentuh stereng kereta dah.dasyat kan.tiba-tiba semalam sebelum pergi kuala selangor tu,my brother ask me to drive his car to kuala selangor.haha..yerr... kau tak tahu betapa gemuruhnye aku. kereta besar babe,selama ni aku reti bawak kancil je.itu pun melilau-lilau aku bawak.. haish.. 


tu diaaa.. kereta yang aku bawak.. err.. 


di jadikan cerita, tak pe lah aku anggap itu sebagai latihan aku drive lah.tapi ye lah.bapak ah, latihan bawak kereta besar terus.dalam hati aku cakap 'abang aku ni tak sayang kereta dia ke ?' haha.lantak kau aku langgar je mane yang patut.so,the tomorow nye lepas aku dah siap, abang aku pun dengan muka eksaited die pi amek sit sebelah pemamdu.aku pun pandang dia dengan muka kesian harap-harap dia tukar fikiran.ye lah , kereta besar sangat, mana berani aku nak drive.tapi abg aku buat dono je.nak tak nak kena la aku teruskan perjalanan.geram -.-'

ceh, lepas tu aku pun buat-buat la konon eksaited nak bawak kereta.lepas start enjin,masuk gear tarik handbreak,zup, kereta mati.. kahkahkah..tergelak aku.then akhirnya aku berjaya jugak mengeluarkan kereta sebesar tu dari kawasan rumah aku yang agak sempit tu.kagum tak kagum tak ? hahaa.

sepanjang perjalanan, abang aku rilek je.aku yang gelabah.tak bersandar aku time drive tu, takut tak nampak jalan.alaahhaii..haha.okey2..yerr.. aku nampak batak kan ? so, nk dijadikan cerita akhirnya sampai la aku dekat pekan kuala selangor tu.ceh, nak pergi lawan bowling actually..haha..menang hadiah nye 500 kau.. sape yang tak nak kan.sebab tak cukup orang dalam team dia, dia bawak la aku.haha.tapi now , aku tak nak cerita pasal bowling tu.aku nak cerita experience aku drive for 1st time je.next entry will be bowling ok..hikhik.

sekarang promblem aku is PARKING.hahaha masa aku belajar drive dulu nak masuk paking ade tande2 yang kita boleh tau.kalau kat sini tanda apa aku nak tengok ? hah, bantai je abang aku cakap.agak2 kereta masuk dalam kotak putih tu dah kire ok.haish.. dia cakap memang lah senang.. yang buatnya aku.asal masuk kotak putih ? heh, banyaklah dia punya kotak putih..aku nampak kotak kuning jer.. hahaha ok2..yerr aku nampak kotak putih.dapat pulak hari tu ramai orang.full parking maaa.. aku dah pusing2 sehabis mungkin cari tempat park yang paling senang and tak banyak kereta.tapi.. apa kan daya..bukan aku yang tentukan tempat park tu..dipendekkan cerita, abang aku suruh je aku parking kat mana tempat yg kosong.haha..kau tau ? orang lain park kejap je aku park.. tak terkira berapa minit aku ambik.. ni kalau time test komperm fail.

dann....

akhirnya terpaking jugak kereta tu.. macam nak nangis pun ada kau.. terharu babe. macam tak percaya ..aku dah berjaya dengan jayanya memandu tanpa bantuan pegangan stereng dari orang lain.kau tengok.. betapa aku berusaha sedaya upaya aku. sejuk beku tangan aku dalam tu.hehe..

okey, sampai sini dulu.wait for the next part yaww~ 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Have a nice day everyone :)
- - - - -